Höst, höst, härliga, vackra höst!

Oj vad det var längesedan vi hördes av.

Senaste inlägget handlade ju om vår tur till skogen där uppe i Västra Götaland, och det var ju i somras.

 

Mycket har hänt sedan dess. Sommaren har gått till höst, vi har gått från att vara arbetslösa till att vara studenter, flyttlasset har gått från Göteborg till Helsingborg, jag har hunnit bli långhårig och klippa av allt och odla ett fint litet skägg.

 

 

Som tidigare sagt så bor vi nu i en 1:a i Helsingborg, Skånes svar på Gamla Stan. Fast bättre. Såklart.

Min utbildning rullar på som attans, vi sitter och skriver kommandon och miljövariabler hela dagarna och jag förstår givetvis ingenting. Precis som det ska vara. Jag har redan haft 2 tentor och förmodligen flunkat på den senaste.

 

För några veckor sedan tog jag och köpte min kusins Iphone eftersom min andra mobila telefon höll på att haverera. Nu var det så att den var låst till Telia och det har inte jag, så min tanke var att låsa upp den. Det går ju att göra om man jailbreakar och så vidare.

Givetvis gick det ju inte som jag ville. Att göra en jailbreak gick tillslut men den gick inte att låsa upp. Hur jag än vände och vred fick jag inget nät på den. Kusinen kontaktade mig regelbundet och frågade hur det gick och tyckte att jag var lite av en novis som inte kunde fixa det själv.

Han erbjöd sig att ta den till en av sina arbetskamrater som skulle låsa upp den. Jag försökte förklara att det inte går att låsa upp den och att det inte var jag som gjort fel, men ingen lyssnade.

Jag lämnade den ifrån mig i Fredags och enligt min kusin skulle det ta killen 30-40 minuter att fixa det.

Vad han också borde ha sagt var att det skulle ta världshistoriens längsta 30-40 minuter, det är nu måndag och han har fortfarande inte klarat av det. Några "hinder" hade stötts på på vägen, möjligtvis att den inte går att låsa upp?

 

Sist men absolut inte minst vill jag passa på att sätta en fot i röven på alla er som tycker att hösten är vacker. Titta på den här bilden och se om du ärligt kan säga att detta är vackert.

 

 

 

 

Jag är medveten om att jag har tagit en bild på den regnigaste jävla piss-dagen på länge, men med handen på hjärtat, är det inte såhär de flesta av höstens gråa dagar är? Fina orangea löv som faller långsamt till marken är existerar bara på tavlor, målande av människor som andats in alldeles för mycket lösningsmedel i sina dagar. Tycker jag i alla fall. Men sen har ju jag å andra sidan inte rätt alltid.

 

Mollie kommer tydligen hem tidigare än väntat så nu ska jag sätta igång med maten innan hon stiger innanför dörrarna. Det bli spagetti och köttfärssås idag. Glamouröst va?

 

Ha det fint!

/Martin

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0