Vilodagens djävulska planer

Som för att riktigt sparka in pannbenet på min optimistiska skalle, så visade denna dagen att den absolut inte tillförde något till min alltmer glädjeuttömmande vardag. Det är som en enda lång backe som pekar åt fel håll. I detta fallet uppåt. Så för att sparka på han som redan låg ner fullständigt drev den lyckan ur mig och lämnade mig gråtandes i ett hörn. Tack Söndag. Prisa herren!

 

Har åkt på en släng av den nostalgiska sjukan. Det hela började med att jag för någon dag sedan fick för mig att spela vidare på det halvgamla spelet "Psychonauts" till PS2.

Jag vet att du tänker: "men det är väl inte speciellt nostalgiskt?", och nej, verkligen inte, men om du slutar avbryta mig så kanske jag kan få avsluta mina meningar. 

Det utvecklades på något underligt sätt till att jag blev helt sjukt sugen på att dra en repa i det gamla spelet "Road Rash" som jag spelade vansinnigt mycket när jag var en liten grabb på vårt Sega 16-bitars vi hade hemma.

Internet är min vän och inom en kort stund hade jag fått tag på inte bara Road Rash, utan Road Rash 2 och, hör och häpna, Road Rash 3!

För er som inte är allmänbildade alls, så är det ett motorcykelspel som var galet mycket före sin tid, och som fortfarande lätt är det roligaste spelet att köra hoj i. 

 

 

 

 

 

 

Testade även en så kallad virtual desktop idag. Programmet heter YODM3D, står för Yet anOther Desktop Manager och tillåter en att ha 4 olika skrivbord som man kan bläddra mellan på samma sätt som man roterar en kub. Det är lite svårt att förklara men jag lägger ut en bild på det. Ganska rolig sak och även om jag har svårt att se meningen att ha det så ser det fruktansvärt häftigt ut. Coolnessfaktor 10 av 10.

 

 

 

 

 

 

 

På onsdag åker jag till Göteborg, till min älskade, för att stanna för evigt. Ja, tänk om det ändå varit så väl. Dessvärre stannar jag inte för alltid, dock en längre period än vanlig. Fram till Mollie tar sin student går det att finna mig i Götet.

 

Nu har jag verkligen inget mer att säga er, så god natt på er, vi hörs snart igen.

 

/Martin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0