Det regnar katter och hundar

Ja, då var det dags att blogga igen. Än en gång ber jag om ursäkt för vårt svala intresse den senaste tiden. Det blir lätt så när man inte träffas så ofta. Tiden läggs på helt andra saker än att sitta här och slita på skrivytan.


Just nu är jag hemma hos Mollie, närmre bestämt vågrätt placerad i hennes säng med laptoppen i knäet. Var är då min flickvän undrar ni kanske? Jo, hon är i skolan, och efter det ska hon tydligen fika med en av hennes vänner. Eller ska man kanske kalla det "väninna"? Jag ska kolla upp det. Hursom så är det ju jättemysigt. Lite bögigt, men väldigt, väldigt fint.


Nu är det så att vi har skaffat oss lite jobbplaner jag och Mollieboll. Vi smider inpå de sena timmarna för att komma på den perfekta planen och beräknar att inom en väldigt snar framtid lyckas med fullbordade karriärer av sällan skådat slag.


Om jag vänder mitt hufvud till vänster i riktning mot fönstret i rummet, kan jag, genom den lilla del som inte är täckt av persiennen, se att det är grått, mulet och regnigt ute. Tydligen är det så att vädergudarna af Sverige beslutat sig för att det är mycket bättre att sätta in högsommarvärme i mitten av April än när det verkligen börjar bli sommar. Då är det givetvis bättre att vrida på den stora vattenkranen på max så att vår torra mark blir fuktig igen.
Bra beslut, för vem vill ha sol och värme de få månaderna som bör räknas som sommarmånaderna?
Ibland är man bara riktigt stolt över att bo i landet med röv-klimatet. Heja Sverige.









För övrigt börjar slutet på älsklings skolgång närma sig med stora (och leriga, efter allt regn) steg. På måndag sjungs det om studentens lyckliga dagar. De som då med andra ord är över.


Vi ska försöka ta oss i våra metaforiska kragar och slänga upp bildbevis och skriftliga dokument på att vi faktiskt gör saker om dagarna. Ha tålamod med oss.

Kram på er

/Martin

Kommentarer
Postat av: jenny

Sv: men martin dååå... du har ju inte skickat någon röst på min blogg! du står iaf inte med bland kommentarerna! :O jäjä! ^^ kramar

2009-05-26 @ 20:57:58
URL: http://www.jennybloggar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0