Schlagerkväll

Något som tillhör ovanligheten för mig är att faktiskt bry mig, sätta mig ner och titta på den mer och mer eländiga Schlagerfestivalen. Dock inträffade detta ikväll. Chillinötter och hemmagjord läskeblask stod till mitt förfogande och jag måste väl säga att ja, det kunde varit en mycket bättre kväll.

 

Inte helt oväntat gick ju Norge hem som segrare med Europas egna stjärtgo... Nä, förlåt... Stjärngosse Alexander Rybak i spetsen. Låten Fairytale krossade allt motstånd och slog poängrekord med pompa och ståt. Inte alls oförtjänt heller eftersom det helt klart var den bästa låten.

Sångaren är bara en liten glött och misstänk likt min systers pojkvän. Ska fråga nästa gång jag träffar honom om han möjligtvis har Norskt ursprung.

 

Grattis Norge! Alexander är jätteduktig men jag svär, om jag får höra att han är söt eller gullig en enda jävla gång till så begår jag självmord medelst en trubbig sked.

 

 

 

 

 

 

Tyskland gjorde ju det smarta draget att hyra in den exeptionellt äckliga Dita Von Teese, eftersom hon är hela världens gullegris och alla tydligen tycker att hon är så fruktansvärt vacker, världen har absolut horribel smak. Ni kanske borde hyra in Manson nästa år så är er idioti fulländad.

 

Kvällens lågvattenmärken (förrutom Tyskland) är ju Grekland och Finland.

 

Grekland skickade en Mallorcasolbränd hobbybög med grava Ricky Martin komplex, och alldeles för stor v-ringning (och svettringning) som försökte dansa sig in i våra hjärtan men framkallade mest vågor av skratt inifrån mitt bröst.

 

Finland  levererade Eurotechno ala E-Type med sjungande töser på scenen och mycket blinkande ljus. Det hela kompletterades av en bakåtvänd keps och häftiga moves med ena handen. Problemet låg väl i att killen som framförde låten hade alldeles för många år på sitt konto för att det inte bara skulle vara sorgligt. Dessutom är det 2000-talet, inte 90-talet. Eurotechno görs inte längre av en anledning. 

 

Synd och skam att inte Sverige kom högre upp än vad vi gjorde, nu när vi för en gång skull hade ett bidrag som var bra. Bode enlig mig hamnat topp 3.

 

För övrigt är jag glad att jag slapp höra den helvetes "Tingeling" låten ikväll. 

 

Det var min schlageranalys för i kväll. Nu ska jag gå och sova.

 

Jösses, såg precis att jag hade gjort en sär skrivning! (ja det var meningen nu). Jag hade skrivit schlager analys. HERREGUD. Det är verkligen något som jag hatar, när folk inte kan skriva ihop sina ord. Hur svårt ska det vara? Men det är nu ändrat och ingen skada är skedd. Phew.

 

Nattinatt

/Martin


Kommentarer
Postat av: Lina

hahaha.. Visste inte att du kunde skriva så komiskt och bra. Jäkla bra bloggare måste jag säga. =D

Och hacka inte på särskrivningar.. Det är väl skit samma ^^ alla fattar ju ändå. =P Well well.. good blogging

2009-05-17 @ 17:21:24
URL: http://http://pyretsblogg.blogspot.com/
Postat av: Martin

Well thank you Lina, jag sk göra mitt bästa för att fortsätta vara på topp.

Hehe, kommer alltid att hacka på särskrivare, det kan vara så att det är mitt kall..=)

2009-05-17 @ 19:57:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0