Fattigstugan nästa

Nu var det Onsdag och räkningarna är betalda. Prisa Herren och Tak ah lah!

 

Vi har ju dubbel hyra denna månaden för att den lägenheten vi ska flytta in i måste betalas redan nu fast vi inte ska flytta in förrän i slutet av månaden. Det suger ju men det är ordnat frånochmed idag!

Så nu börjar nedräkningen inför flytten, sjutton arbetsdagar och tjugotre dagar med helger inkluderade har vi kvar till flyttlasset går mot Helsingborg. 

 

Igår var det ett hårt första pass på posten för mig. Det fanns inga burar att lägga leveranserna i och det regnade ner paket. Tillslut lyckades vi dock få rätsida på det hela och allt lugnade ner sig.

 

Jag har börjat läsa boken "Desperation" av Stephen King igen, fantastisk bok om jag får säga det själv. Mollie håller fullständigt och helhjärtat med mig om den synpunkten. Hon håller nu på att läsa "Stark" av ovannämnda författare, och det har blivit vårt lilla pensionärs-nöje att ligga och läsa bredvid varandra, ungefär som man ser gifta par göra i Amerikanska filmer. 

 

 

Nu ska jag gnälla lite över saker som jag har gått och irriterat mig på ett bra tag nu. 

 

Det första gäller en bloggare här på sidan, jag minns inte vad han heter eller egentligen något alls, enda som fastnat är att när man kom in på hans blogg så varnade han folk för att inte läsa om man var rädd för att bli provocerad. Bara det gör mig fullständigt vansinnig til lden milda grad att blodådror spricker i skalllen och adrenalinet uppnår oanade höjder. Vidare gnällde han extremt mycker på "Kissies" blogg, och skrev en hel del (som han skulle beskriva det) "provocerande" åsikter om henne. Jag säger inte på något vis att hon är en toppentjej eller en fantastisk på att skriva. Det jag menar på är det enormt patetiska i att försöka vara så oerhört upprörande. Att killen i fråga verkligen tror att folk ligger och gråter i sin säng på kvällarna bara för att en helt okänd människa nämnt en på ett negativt sätt i en jävla skitblogg. Jag inser även ironin i att jag nu sitter och spyr galla över Herr elak, och att han faktiskt har provocerat mig. Förmodligen inte på det sättet han ville men, ändå, grattis du lyckades!

 

Sen kommer jag ihåg för ett par år sedan när jag satt i ett väntrum. Som sällskap hade jag ett gäng tjejer av den fjortiska sorten. Jag lyssnade oundvikligen på deras fruktansvärt "givande" konversation. Den löd något i still med:

"Jag vill tatuera in DATAhjärta blå. Den ska sitta på höften precis nedanför byxkanten så att min mamma inte ser det."

Det finns så mycket med den meningen som irriterar skiten ur en skåning, för att bara nämna en sak så heter det DATOR, inte DATA. Men det är som sagt bara det minsta felet. Kontentan av det hela är att vem fan tatuerar in det. DESSUTOM på ett hemligt ställe så hennes mamma inte ser det? Lilla vännen, om du inte får tatuera dig så gör det för helvete inte!

Varsin digital känga till er två och ett GRATTIS till bra val av första tatuering till sistnämnda!

 

Nu har Mollie några ord att dela med sig till er kära vänner!

Och även dessa handlar om irriterande saker, som tex irriterande bloggar...

Jag hatar verkligen när man måste läsa tusen inlägg om hur mycket den hatar henne & hur arg han är på denne osv. Men jag måste bara få spy lite galla över Kissie. 

Ärligt talat, vem är hon? Vad är hon ens känd för?
Kändisbloggar överlag är dåliga och har ganska lite innehåll, men Blondinbella och Kenza skriver ju iallafall om någorlunda vettiga saker. Vilket Kissie INTE gör. Hon lägger bara upp bilder på sin kropp i olika vinklar och skriver att hon aldrig kommer bli som Alkis-Kenza. Shit Kissie, Kenza blev nog jätteledsen för det, nu får du faktiskt be om ursäkt!

Gå in härunder för att läsa Kissies extremt ärliga & provocerande blogg!

www.kissies.se

 

Jag vann på lotto idag med. Fick ett brev (alltså ett fysiskt BREV i kuvert) ifrån Portugal där det tillkännagavs att jag hade vunnit 875000 euro och dom bad mig att skicka in mitt kontonummer så att dom kunde sätta in pengarna. Det hade ju inte varit så jävla genomskinligt ifall jag överhuvudtaget varit med i nåt lotteri i Portugal men det har jag, vad jag kommer ihåg, inte varit och därför faller det lite där. Snacka om engagemang, att skicka ett riktigt brev. Man börjar ju änna bli van vid tretusenfemtioelva mail med rubriken "Grattis, du har vunnit 3 miljarder" men detta är att gå lite till överdrift. Tydligen skulle jag dela vinsten med elva andra vinnare. Undra hur många av dom som skickar in sitt kontonummer...?

 

 



Nää, nu ska vi käka
hejdå

/M&M


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0