Den fula ankungen

Då var det Söndag. Veckans bottenskrap och den sista av de sju dagarna.

 

Upp för tidigt i morse för att jag skulle iväg och klippa mig och få en skvätt färg som skulle förgylla min annars bistra uppsyn. Efter en kämpig kamp med morgongrottmonstret Mollie, kom vi till slut upp och efter många om och men även iväg. 

Det var Mollies kusin som skulle stå för kapningen av stråna som klär min hjässa, hon är utbildad frisörska så det kändes helt okej. Under själva klippningen blev jag konstant mobbad av min flickvän och fick höra många faktiskt mycket fyndiga skämt om hjälmar, eftersom det tydligen var exakt det som min tidigare frisyr såg ut som. 

Som tur var blev jag ändå stilig efter att huvudbonaden var bortkapad. Sen var det Mollies tur att fixa med färgen. Efter första omgången upptäckte vi att skägg och polisonger fortfarande var i orginalfärg, vilket ju inte alls var rätt. Vi körde en gång till, denna gången med mycket bättre resultat, älskling blev imponerad och kallade mig snygg för första gången sedan vi träffades som unga. I was feeling. 

 

Nedan följer: en före, en efter och en work-in-progress bild. Håll till godo. Lägg speciellt märke till min förvandling från neandertalare till Prince Charming.

 

Före - Mitt gamla jag med en hjälm av hår

 

Work in progress - en stilig jag i poncho och elefantöron

 

Efter - förvandlingen är komplett!

 

Igår var vi då på biografen och tittade på den 6:e Harry Potter filmen. Den var, om jag får säga det själv, mycket, mycket bra. Definitivt den bästa hittills. 

 

Imorgon ska jag och Mollie införskaffa oss två stycken nya ID-kort. Våra börjar bli lite väl gamla. Sen väntar ännu en härlig arbetsvecka. 

 

Ha det bra sålänge!

Kramar från Mollie och Martin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0